Haberler

18 Mart Çanakkale Destanı

Çanakkale Zaferi'nin anlamı ve önemi, Türk milleti için büyük bir gurur kaynağıdır. Bu zafer, milletin birlik ve dayanışma içinde, azimle mücadele ettiğinin ve bağımsızlık için her türlü fedakarlığı göze aldığının bir simgesidir. Çanakkale Savaşı'nın tarihçesi, Türk milletinin kahramanlık ve cesaret dolu destanını yazdığı bir dönemi temsil eder.

Devamı

İstiklal Marşının Kabulü 12 Mart 1921

Maarif Vekaleti, Türk Kurtuluş Savaşı'nın başlarında, İstiklâl Harbi'nin millî bir ruh içerisinde kazanılması imkânını sağlamak amacıyla 1921'de bir güfte yarışması düzenledi. Yarışmaya toplam 724 şiir katıldı. Eser gönderenler arasında Kâzım Karabekir, Hüseyin Suat Yalçın, İsak Ferrara, Muhittin Baha Pars ve Kemalettin Kamu gibi tanınmış isimler de vardı. "Çanakkale Şehitlerine" ve "Bülbül" gibi şiirlerin sahibi Mehmet Âkif'in "Milletin başarılarının para ile övülemeyeceğini" düşündüğü için yarışmaya katılmak istemediği bilinir. Son şiir gönderme tarihi olan 23 Aralık 1920'den sonra Eğitim Bakanlığı güfteleri incelemiş ancak içlerinde istiklal marşı olabilecek bir eser bulamamıştı. Mehmet Âkif, Maarif Vekili Hamdullah Suphi Bey'in kendisine yazdığı 5 Şubat 1921 tarihli davet mektubundan sonra fikrini değiştirerek Ankara'daki Taceddin Dergâhı'ndaki odasında, Türk ordusuna hitap ettiği şiiri kaleme aldı ve Bakanlığa teslim etti. Şiirde şair; Kurtuluş Savaşı'nın kazanılacağına olan inancını, Türk askerinin yürekliliğine ve özverisine güvenini, Türk ulusunun bağımsızlığa, Hakk'a, yurduna ve dinine bağlılığını dile getirmiştir. Hamdul­lah Suphi Bey, Âkif'in şiirinin önce cephede asker arasında okunma­sına karar verdi. Batı Cephesi Komutanlığına gönderilen şiir, askerin beğenisini kazandı. İstiklâl Marşı, 17 Şubat 1921 tarihinde Hâkimiyet-i Milliye ve Sebilürreşad gazetelerinde yayımlandı, on iki gün sonra ise Konya'da Öğüt gazetesinde yer aldı. Ön elemeyi geçen yedi şiir, 12 Mart 1921'de Mustafa Kemal'in başkanlığını yaptığı Meclis oturumunda tartışmaya açıldı. Mehmet Âkif'in şiiri, Meclis kürsüsünde Hamdullah Suphi Bey tarafından okundu. Şiir okunduğunda milletvekilleri büyük bir heyecana kapıldı ve diğer şiirlerin okunmasına gerek görülmedi. Bazı mebusların itirazlarına rağmen Mehmet Akif'in şiiri coşkulu alkışlarla kabul edildi. Güfteye en sert eleştiri Kâzım Karabekir'den geldi. Kâzım Karabekir, 26 Temmuz 1922'de Bakanlar Kurulu Başkanı Rauf Bey’e yazdığı mektupta yarışma sonucunun iptal edilmesini istemiş ve eleştirilerini sıralamıştır. Eleştirilere karşın güftede bir değişikliğe gidilmedi ve Paşa da bu konuda ısrarcı olmadı. Mehmet Âkif, kazandığı beş yüz liralık ödülü yoksul kadın ve çocuklarına iş öğreterek yoksulluklarına son vermek için kurulan Darülmesaiye bağışladı. Şair ayrıca, İstiklâl Marşı'nın Türk milletinin eseri olduğunu beyan etmiş ve İstiklâl Marşı'nın güftesini, şiirlerini topladığı Safahat'a dahil etmemiştir. Ülke savaş içerisinde olduğu için Âkif'in şiirinin bestelenmesi iki sene ertelendi, 1923'ün 12 Şubat'ında İstanbul Maarif Müdürlüğüne beste yarışması açma görevi verildi. Şiirin bestelenmesi için açılan ikinci yarışmaya 24 besteci katıldı. Ülkenin içinde bulunduğu zor koşullar nedeniyle sonucu belirleyecek bir değerlendirme yapılamadı. Bu nedenle güfte, ülkenin çeşitli yerlerinde farklı bestelerle okunmaya başlandı. Edirne'de Ahmet Yekta Bey'in, İzmir'de İsmail Zühtü Bey’in, Ankara'da Osman Zeki Bey'in, İstanbul'da Ali Rıfat Bey ve Zati Bey'in besteleri okunuyordu. 1924 yılında Ankara'da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın bestesini kabul etmiştir. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930'da değiştirilerek dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör'ün 1922'de hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe konmuş, toplamda dokuz dörtlük ve bir beşlikten oluşan marşın armonilemesini Edgar Manas, bando düzenlemesini de İhsan Servet Künçer yapmıştır. Üngör'ün yakın dostu Cemal Reşit Rey'le yapılan bir röportajda da kendisinin belirttiğine göre beste, aslında başka bir güfte üzerine yapılmıştır ve İstiklâl Marşı olması düşünülerek bestelenmemiştir. Söz ve melodide yer yer görülen uyum (prozodi) eksikliğinin (Örneğin "Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak" mısrası ezgili okunduğunda "şafaklarda" sözcüğü iki müzikal cümle arasında bölünmüştür.) esas sebebi de budur. Protokol gereği, sadece ilk iki dörtlük beste eşliğinde günümüzde İstiklâl Marşı olarak söylenmektedir. 2013 yılında marşın bestesine okunma zorluğunu gidermek amacıyla çeşitli teknik düzenlemeler gerçekleştirilmiştir. Bu düzenlemeler sonucunda ortaya 2 versiyon çıkmıştır. Birinci versiyon gençlerin ve toplu grupların söylemesi için hazırlanmışken, ikinci versiyon ise ulusal ve uluslararası resmi üst düzey tören etkinliklerinde kullanılır.

Devamı

ATAM'IN 85. ÖLÜM YILDÖNÜMÜNDE SAYGIYLA ANDIK

10 Kasım 1938'de vefat eden Mustafa Kemal Atatürk'ü okulumuzda düzenlenen programımızla saygı, minnet ve rahmetle andık. Ulu Önder Atatürk'ümüzün 85. Ölüm yıldönümünde yine minnettarız.

Devamı

CUMHURİYET'İMİZİN 100. YILINI COŞKUYLA KUTLADIK

29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız hepimize kutlu olsun. Cumhuriyet'imizin 100. Yılını okulumuzun öğrencileri, öğretmenleri ve katılım saglayan velilerimizle coşku içinde kutladık. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Devamı

Keloğlan ve Sincap Masalı

Keloğlan ve Sincap Masalı Öğrencilerimiz Keloğlan ve Sincap Hikayesini resimleyerek İngilizce olarak hazırladılar. Kitaba katkı sağlayanlar: es       Cebesoy  Primary School (Two Teacher)  ·         DSİ Primary School    ·         Mehmet Memişoğulları Primary School ·         Yalçın Eskiyapan Primary School  

Devamı

Dijital Kitabımız

Etwinning  projesi kapsamında proje ortağı okullarımız ile birlikte İngilizce dijital kitap hazırladık. Sevimli kahramanımız Cin Ali Gezmelerde :) Shall I tell you a story? Sana Bir Masal Anlatayım mı? Kitaba katkı sağlayan okullar ve ülkeleri: Our Project Partner Schools ·         7th Primary School of Orestiada ( Two Teacher)    -  YUNANİSTAN ·         Cebesoy Primary School (Two Teacher)   -  TÜRKİYE ·         DSİ Primary School   -  TÜRKİYE ·         Mehmet Memişoğulları Primary School   -  TÜRKİYE ·         Yalçın Eskiyapan Primary School  -  TÜRKİYE

Devamı

SHALL I TELL YOU A STORY?

  Sana Bir Masal Anlatayım mı? eTwinning projemize dahil olan öğrencilerimiz web2.0 araçlarını kullanarak kendileri tanıtan kısa videolar hazırladılar.

Devamı

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI

 OKULUMUZDA 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK  VE ÇOCUK BAYRAMI'NIN 103.YILINI  ÇOŞKU İLE KUTLADIK.  BAŞARILARINDAN DOLAYI BÜTÜN ÖĞRENCİLERİMİZİ TEBRİK EDERİZ.

Devamı

e-Twinning Projemiz Başlıyor

Okulumuz 4/B sınıfı öğrencileri öğretmenimiz Muazzez Ebru EROL koordinasyonunda yeni bir yeni bir eTwinning projesine başlamıştır. Prrojemizle birlikte öğrencilerimiz'Sana Bir Hikaye Anlatayım mı? 'diyerek geleneksel ve bir okadar da dijital dünyaya adım atacaklar.

Devamı

19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI'MIZIN 103.YILI KUTLU OLSUN

Türkiye Cumhuriyeti'nin tarihindeki önemli olaylardan biri Atatürk'ün Samsun'a ayak basışıdır. 19 Mayıs 1919 tarihi, Türkiye Cumhuriyeti'nin tarihindeki dönüm noktalarından biridir. Atatürk'ün Samsun'a ayak bastığı tarih olan 19 Mayıs aynı zamanda "Gençlik ve Spor Bayramı" olarak kutlanmaktadır.Türk Milleti Birinci Dünya Savaşı sonrasında kötüleşen koşullar içinde kurtuluş çareleri ararken büyük bir lider Mustafa Kemal Atatürk ortaya çıktı ve Samsun'a ayak basarak "Kurtuluş" yolunu açtı. Dolayısıyla Atatürk'ün 16-19 Mayıs 1919 İstanbul'dan başlayan yolculuğu bir kurtuluş dönemini simgeler. Samsun'a ayak basışının taşıdığı önem Atatürk'ün Büyük Nutku'nu 19 Mayıs 1919 Samsun'a çıkışı ile başlatmasından anlaşılmaktadır. Tüm Türkiye'de olduğu gibi okulumuzda da bayramımız coşkuyla kutlanmıştır. Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'mızın 103.yılı kutlu olsun.

Devamı

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI'NIN 102.YILI COŞKUYLA KUTLANDI

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın 102. yılı tüm ülkede olduğu gibi okulumuzun İlkokul ve Ortaokul'unda da coşku ve sevinçle kutlandı. Okulumuzda tören yapılırken, aynı zamanda Anıtkabir'de de kutlamalara katılım sağlandı. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün bizlere ve çocuklara armağan ettiği bu güzel günü kutlamak için emek veren tüm idari amirlerimize, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Devamı

OKULUMUZUN ÖĞRENCİSİ AKIL VE ZEKA OYUNLARINDAN PENTAGO DALINDA DERECE ALDI.

Ankara il bazında yapılan Akıl ve Zeka Oyunlarında Pentago dalında yarışan öğrencimiz Elanur FİDAN iyi bir derece alarak okulumuzu gururlandırmıştır. Kendisini tebrik ediyoruz.

Devamı

ALTINDAĞ OKUL SPORLARI İLÇE SATRANÇ TURNUVASINDA OKULUMUZ MİNİKLER KATEGORİSİNDE MADALYA KAZANDI.

Öğrencilerimiz 29-30 Mart tarihleri arasında ATG AVM'de düzenlenen Altındağ Okul Sporları satranç turnuvasında Minikler A kategorisinde 2/B sınıfı öğrencilerinden Fatma OĞUZ 4.olup bronz madalya alarak okulumuzu sevindirmiştir. Minikler B kategorisine ise Yağmur ve Nisan KÜÇÜKHÜSEYİN kardeşler 5.ve 6.olarak yarışmayı tamamlamışlardır. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve madalya almaya hak kazanan öğrencimizi tebrik ediyoruz.

Devamı

OKULUMUZ SIFIR ATIK BELGESİ ALMAYA HAK KAZANMIŞTIR.

Okulumuzda yürütülen sıfır atık projesiyle, gerekli çalışmalar yapılmış ve okulumuz Sıfır Atık Belgesi almaya hak kazanmıştır. Böylece öğrencilerimizle yürütülen çevreyi koruma ve atık kutularını kullanma bilinci yerleştirilmiştir. Bu çalışmalarımıza devam edeceğiz. Öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Devamı